Чому свистить ремінь генератора і як усунути свист?

Водіїв стикаються та задають собі питання, чому свистить ремінь генератора? У більшості випадків у появи свисту, писку, скрипу або вереску з-під капота машини, причина одна - свистить ремінь генератора, або ремінь ГРМ. На сучасних автомобілях приводний ремінь крім генератора може також обертати шківи гідропідсилювача керма, компресора кондиціонера, помпи системи охолодження двигуна і іншого навісного обладнання.

Причини появи свисту можуть бути різними. Наприклад, свист ременя генератора при вологій погоді може бути викликаний попаданням вологи на ремінь і шківи. А якщо ремінь генератора свистить на холодну, то це може відбуватися через, що загуслі мастила в підшипниках генератора або натяжних роликах.

У даній статті ми розповімо про те, чому свистить ремінь генератора, що робити в таких випадках, і як усунути свист приводного ременя самому.


Свист може з'являтися на якийсь час, а потім пропадати (наприклад, свист ременя генератора при холодному двигуні, під час дощу або при включенні кондиціонера), а може бути постійним. Що робити і з чого почати пошук причини свисту?

 

Чому свистить ремінь генератора (причини свисту)

Багато автолюбителів вважають, що свист ременя генератора з'являється тільки через його зношеність або провисання, але це не зовсім так. Далеко не завжди можна усунути свист заміною старого ременя на новий або його "підтяжкою". Найчастіше причини свисту можуть бути неочевидні. Для того щоб зрозуміти як усунути свист ременя генератора потрібно спочатку розібратися з тим, чому він свистить (пищить, скрипить), і які причини появи цих звуків.

Чому свистить ремінь генератора

В процесі роботи ремінь генератора, як і інші приводні ремені автомобіля, піддається тривалим високих навантажень. З його допомогою крутний момент від колінвалу двигуна передається до генератора і до решти навісного устаткування.

Більшість приводних ременів в автомобілі мають клиноподібну форму, яка забезпечує більшу силу тертя в місцях контакту зі шківами. Вони так і називаються - клинові ремені. Ті ж ремені, які мають кілька клиновидних доріжок (так званих "струмочків") називаються - поліклинові.

 

Клинові ремені бувають з зубами і без. Вважається, що ремені із зубами краще працюють на злам, не ламаються і прослизають рідше.

 

Ось ми і підійшли до відповіді на головне питання - чому свистить ремінь генератора? Все дуже просто - в 99% випадків свист з'являється через тертя ременя об шківи і натяжні ролики в результаті прослизання!

Тобто, якщо ремінь не може провернути шків генератора або іншого обладнання, то він просто прослизає, видаючи неприємний звук схожий на свист, писк, скрип або вереск. Тому шукати потрібно не причину свисту, а причини, що викликають прослизання ременя. І основних таких причин може бути п'ять:

1. Слабкий або дуже сильний натяг ременя генератора;

2. Погана якість або знос ременя;

3. Попадання бруду, вологи, масла та інших технічних рідин на ремінь і
шківи;

4. Несправний підшипник генератора або натяжного ролика;

5. Неспіввісність шківів.

Крім того, на появу свисту можуть вплинути і такі чинники, як вологість і температура повітря навколишнього середовища, технічний стан генератора, кондиціонера, гідропідсилювача керма і іншого устаткування, що приводиться в рух від ременя генератора.


Як усунути свист ременя генератора

Позбутися від свисту ременя генератора можна, усунувши причини, що викликають його прослизання на шківах.

Чому свистить ремінь генератора

При появі ознак прослизання ременя, що супроводжується неприємним свистом, пропонуємо усувати його в наступному порядку:

  • Заглушіть двигун, відкрийте і зафіксуйте капот, щоб уникнути його
    самовільного закривання;
  • Уважно огляньте ремінь генератора, не знімаючи з машини. На його
    поверхні не повинно бути надривів, що стирчать, ниток і інших видимих
    пошкоджень. При їх виявленні ремінь підлягає заміні на новий.
  • І внутрішня, і зовнішня сторона ременя повинні бути сухими і чистими, без
    слідів бруду, масла та інших технічних рідин автомобіля. Це ж
    стосується і шківів.
  • Перевірте ступінь натягу ременя - в більшості випадків причиною
    появи свисту з-під капота є саме слабкий натяг ременя
    генератора.

 

Інформацію про оптимальну ступеня натягу ременя генератора Вашого автомобіля шукайте в інструкції по експлуатації до нього.

 

  • При необхідності відрегулюйте натяг ременя.
  • Якщо все вище перелічене не допомогло і ремінь генератора продовжує
    противно пищати, тоді при заведеному двигуні і хорошому освітленні
    уважно огляньте лінію шківів на співвісність.

Непрямим ознакою зносу шківів є перескакування поліклинового ременя з доріжки на доріжку і його сповзання зі шківа.

Зверніть увагу на лінійність обертання шківів якщо, якийсь не будь шків обертається "вісімкою", то він буде рвати і скидати з себе ремінь. Найчастіше всього так поводяться шківи з гумовим демпфером, який з часом втрачає еластичність і перестає виконувати свої функції.

І так, якщо ремінь генератора свистіти не перестав, але при цьому він цілий, чистий, добре натягнутий, шківи обертаються рівні і плавні, то ситуацію можна спробувати виправити ще одним методом:


1. Зніміть ремінь генератора і ще раз ретельно огляньте його на предмет пошкоджень і забруднень. Якщо ремінь цілий, тоді потрібно почистити його поверхню з внутрішньої і зовнішньої сторони (можна з допомогою бензину або гасу), якщо будуть виявлені пошкодження - купуйте новий ремінь.

2. При знятому ремені генератора гарненько почистіть шківи від бруду і пилу. Найкраще це робити за допомогою металевої щітки. Можна також застосовувати бензин або гас.

3. На чисті шківи надіньте чистий ремінь і відрегулюйте його натяг. Після цього свист ременя генератора повинен зникнути.

Якщо все вище перелічене не допомогло і свист ременя нікуди не подівся, значить, проблема криється або в якості самого ременя, або в обладнанні, яке наводиться в русі від нього: натяжних роликах, генераторі, насосі гідропідсилювача керма, компресорі кондиціонера і т.д.

Можливо просто загусла змащення в підшипниках або вони вийшли з ладу, а може причина куди більш серйозна, тому в даному випадку краще буде звернутися за допомогою до фахівців автосервісу.

Тимчасово свист можна спробувати усунути за допомогою спеціальної автохімії, так званих кондиціонерів-натягувачів для приводних ременів. Проблему це, звичайно ж, не вирішить, але свист на якийсь час пропаде.